W kilku słowach o marketingu
Ostatnie miesiące były bardzo intensywne dla bytowskiego zespołu. Nie tylko na boisku, ale również w działaniach marketingowych klubu.
Latem musieliśmy odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Jako pierwszy cel postawiliśmy sobie ożywienie naszych profili w mediach społecznościowych. Dzisiaj jest to ważny kanał komunikacji między klubem a kibicami. 1 lipca założyliśmy nowy fanpage na Facebooku. Z niedowierzaniem obserwowaliśmy, jak niesamowicie szybko rośnie liczba polubień. W kilka godzin polubiło nas kilkaset osób. Był to świetny wynik. Dzisiaj jest nas już ponad 3,5 tys. Zawsze za pośrednictwem naszych social mediów staramy się jak najszybciej dostarczać Wam informacje o klubie.
Świetnie rozwijają się również profile na Instagramie, Twitterze czy YouTubie. Staramy się regularnie tworzyć dla Was nowe treści i wprowadzać różnorodne formaty materiałów. Realizujemy pomeczowe wywiady, reportaże, kulisy meczów czy cykl „Znani Niezapomniani”.
Oczywiście piłka nożna to przede wszystkim mecze. Dlatego przed każdym z nich mogliście zobaczyć na ulicach Bytowa plakaty zapraszające na spotkania Bytovii. Same widowiska chcieliśmy urozmaicić również naszym najmłodszym fanom, którzy dzięki pomocy Fun4Kids mogli przed meczem rysować czy przyozdobić swoje twarze w klubowe barwy.
Ilu z Was od dawna myślało, że fajnie byłoby mieć swoją eskortę meczową? Od jakiegoś czasu możecie zobaczyć, jak juniorzy trenera Mateusza Krolla wyprowadzają zawodników przed każdym domowym meczem. Oczywiście mają na sobie koszulki klubowe, za których zakup bardzo dziękujemy firmie (FK Machinery) Kołaszewski. Być może za kilka lat, któryś z tych młodych adeptów futbolu będzie cieszył swoimi występami bytowskich kibiców?
Wielu osobą brakowało również napisu na budynku klubowym. Udało się go pozyskać dzięki pomocy naszych rodaków pracujących i mieszkających w Niemczech. Od października możecie więc oglądać napis Bytovia Bytów na Domku Piłkarza. Natomiast w grudniu również dzięki wsparciu osób zza granicy upiększyliśmy tym razem pokój zarządu okazałym herbem klubu.
Niemałym echem odbiła się również nasza akcja na portalu Fans4Club, odbywająca się na przełomie sierpnia i września. Zbieraliśmy wówczas na sprzęt, który ułatwiłby nam działania na naszych klubowych mediach. Cel udało się zrealizować dzięki pomocy kibiców oraz inwestora, który postanowił wesprzeć nasze przedsięwzięcie. Za co raz jeszcze bardzo serdecznie dziękujemy.
Warto również powiedzieć kilka słów o dostarczycielu strojów meczowych i treningowych dla naszego klubu, czyli firmie Joma. Jest to hiszpańska marka działająca na rynku sportowym od kilkudziesięciu lat. W stroje tego producenta ubierają się takie kluby jak: Swansea City, Villarreal, Getafe czy Sampdoria. Kiedy w lipcu Joma wyraziła chęć współpracy z naszym zespołem, jako partner techniczny postanowiliśmy dołączyć do grona wymienionych wyżej zespołów. Nowe komplety strojów otrzymaliśmy przed pierwszym meczem nowego sezonu. Ubrani w koszulki w czarno-białą szachownicę pokonaliśmy na wyjeździe faworyzowany Bruk-Bet Termalicę Nieciecza 2:1.
Zaangażowaliśmy się również w wiele akcji charytatywnych m.in. podobnie, jak w poprzednich latach wsparliśmy zbiórki krwi czy Dobry Mecz. Wspólnie z Klubem Biegacza Goch Bytów zbieraliśmy korki na rzecz niepełnosprawnej Karolinki Orlikowskiej. Angażowaliśmy się również w Charytatywny Świąteczny Koncert Kolęd oraz wiele innych imprez odbywających się też poza granicami naszego miasta. Bierzemy także czynny udział we wszystkich akcjach organizowanych przez Fortuna 1 Ligę (np. Różowa Kartka Życia, czyli akcja na rzecz przeciwdziałania rakowi piersi).
We wrześniu odwiedziliśmy Azyl dla psów, aby pomóc bezdomnym zwierzętom oraz aby pokazać jak dużą pracę dla nich wykonuje Konstantyn Golba. Popularny „Kostek” wspólnie z wolontariuszami pomaga potrzebującym czworonogom. Nasi zawodnicy przekazali dla azylu kilkadziesiąt kilogramów karmy oraz wyprowadzili psy.
Oczywiście nie możemy zapomnieć o naszych sponsorach, bez których nie moglibyśmy funkcjonować i, których zrzeszamy w Klubie Biznesu. Pierwsze spotkanie odbyło się w 18 października i zostało bardzo ciepło odebrane przez okolicznych przedsiębiorców. W 2019 r. planujemy kontynuować spotkania z lokalnymi biznesmenami w ramach naszego Klubu. Chcemy zintegrować lokalne środowisko biznesowe oraz stworzyć kanał do wymiany kontaktów między przedsiębiorstwami. Marketing sportowy daje duże perspektywy rozwoju i niesie ze sobą spore możliwości, z których firmy wspierające nasz zespół mogą skorzystać.
Za ogromny sukces naszych działań możemy uznać fakt, że od lipca do grona wspierających nas firm dołączyło kilkadziesiąt nowych przedsiębiorstw, które uwierzyło w nasz zespół. Wszystkim firmom bardzo dziękujemy za każdą przekazaną złotówkę. Dzięki Waszej pomocy klub może nadal grać na poziomie Fortuna 1 Ligi.
Poniżej pełna lista firm obecnie wspierających nasz zespół:
Polmor, Dabew, Eko-Color, Bagramet, Stakom, Piwnica Pełna Smaków, Dan-Car, VP Investment, Fajny Warzywniak, Karo, 8699.pl, Agencja Kurier, Metal Works, Promore, Boston, Prefabet, Restauracja Kaszubianka, Miki, Usługi Dźwigowe Ireneusz Plata, Bm Horse, Biuro Nieruchomości Piotr Kaszubowski, P.B. Kulig, Domki na Słonecznym Wzgórzu w Mądrzechowie, Power Gift, Restauracja Zamek, AutoHit, Eurotrans, Dudek, Szulta, Salon Meblowy Paula, Centrum Zabezpieczeń Ryszard Zieman, Tartak KU-TRE, Mirbus, Zakład Elektromechaniczny Stanisław Cybulski.
Dziękujemy również miastu Bytów, firmie Joma oraz Kurierowi Bytowskiemu.
Ostatnie miesiące możemy zapisać do udanych. Nie tylko, jeśli chodzi o osiągnięcia sportowe, ale również marketingowe. Udało nam się zrealizować cele, które zakładaliśmy sobie przed sezonem. Mamy nadziej, że nasze działania podobały się wszystkim, którym Bytovia nie jest obojętna. Możemy zapewnić, że w nadchodzących miesiącach będziemy chcieli się dalej rozwijać i jeszcze niejednym Was zaskoczymy. Śledźcie na bieżąco nasze działania, aby nic Wam nie umknęło!