Tak było w 2019 roku!

Przed nami ostatnie godziny 2019 roku. Już za chwilę będziemy bawić się na zabawach sylwestrowych. Teraz jednak poświęćmy chwilę i przypomnijmy sobie, co udało nam się zrobić w ostatnich dwunastu miesiącach w zakresie marketingu.

Rok zaczęliśmy od specjalnej gali dla naszych młodych zawodników. Nie można zapominać, że klub piłkarski to nie tylko seniorzy. Do naszych sekcji juniorskich uczęszcza przecież bardzo dużo dzieci i młodzieży, które osiągają niezłe wyniki, a na boisku zostawiają serce. Im również należą się podziękowania za ciężką pracę na treningach i w meczach. Dlatego podczas gali każdy z młodych adeptów futbolu otrzymał pamiątkowy medal za reprezentowanie barw Bytovii w 2018 roku. Miejmy nadzieję, że ta mała nagroda dała wielu chłopakom pozytywnego kopa do dalszego rozwoju.

Czym byłoby życie bez kobiet… Z okazji ich święta w marcu na bytowskim rynku nasi piłkarze rozdawali wszystkim paniom drobne upominki oraz zachęcali do przyjścia na mecz czarno-biało-czerwonych. W tym samym miesiącu dla naszych kibiców mieliśmy kolejną atrakcję. Od dłuższego czasu bowiem w okolicach stadionu znajdowaliśmy wilcze tropy. Okazało się, że sprawcą całego zamieszania był Wilczek, czyli nowa klubowa maskotka, która z miejsca skradła serca sympatyków Bytovii i zyskała sporą popularność.

Od rundy wiosennej nasi piłkarze na mecze mogli jeździć autokarem w zupełnie nowym oklejeniu, którego może pozazdrościć nam niejeden zespół na szczeblu centralnym. Cała inicjatywa nie doszłaby jednak do skutku bez wsparcia Tomasza Baranowskiego z firmy Bagramet oraz drukarni Seritex, która po bardzo obniżonej cenie, zrealizowała projekt Bogdana Adamczyka. Nowe oklejenie zasponsorowały także firmy: Eko-Color, Dabew, Polmor oraz Urząd Miejski w Bytowie.

Latem doszło do sporych zmian. Po spadku do II ligi kadra została zupełnie przebudowana. Trzeba było poradzić sobie w nowej sytuacji. Całe szczęście mogliśmy liczyć na naszych sponsorów, którzy wciąż nas wspierali. W przerwie przed rozpoczęciem sezonu udało się wprowadzić nowy system biletowy dostarczony przez firmę VisualTicket. Dzięki tej nowości możecie teraz kupić wejściówki na mecze “Czarnych Wilków” przez internet bez konieczności wychodzenia z domu. Coś, co na co bytowscy kibice czekali już od dawna, w końcu stało się rzeczywistością.

Oczywiście działania marketingowe nie mogłyby się obyć bez mediów klubowych. Nasza działalność w “socialkach” chyba przypadła Wam do gustu, o czym świadczą statystyki. W ostatnich miesiącach najbardziej wzrosła liczba polubień na Facebooku, gdzie od początku kwietnia zyskaliśmy aż tysiąc polubień. W ostatnim półroczu zyskaliśmy również kilkuset obserwujących na Instagramie. Więcej osób śledzi także nasze poczynania na Twitterze oraz YouTubie.

Staramy się oczywiście dostarczać naszym kibicom jak najbardziej atrakcyjne i interesujący treści. W czasie letniego okienka transferowego nowych piłkarzy Bytovii prezentowaliśmy w najciekawszych miejscach naszego miasta. Spotkało się to z Waszym pozytywnym przyjęciem. Możemy zapewnić, że nie zwalniamy tempa i nadal będziemy rozwijać klubowe media społecznościowe w Nowym Roku. Szczyptę nowości mogliście już zobaczyć na naszym kanale BytoviaTV na YouTube. Możemy Was jednak zapewnić, że wkrótce pojawią się tam zupełnie nowe formaty. Zapraszamy!

Od początku sezonu 2019/20 mecze “Czarnych Wilków” są dostępne na platformie TVCOM. Jako jeden z nielicznych klubów sami realizujemy transmisję, za którą często jesteśmy chwaleni. Realizacje nie mogłyby się obyć bez pomocy Michała Gidelskiego oraz Mirosława Stenki, którzy współpracują z nami przy transmisjach meczów. Dziękujemy Panowie i liczymy na wsparcie również wiosną.

W pierwszych tygodniach roku szkolnego odwiedziliśmy Przedszkole nr 2 oraz Szkołę Podstawową nr 5. Wizyty znanych z II-ligowych boisk piłkarzy wzbudziły wśród dzieci spore zainteresowanie. Zasypywały one naszych zawodników wieloma pytaniami. Mamy nadzieję, że młodzi ludzie załapali sportowego bakcyla i odwiedzą kiedyś nasz stadion, a kto wie, może dołączą także do jednej z grup juniorskich Bytovii.

Podziękowania na pewno należą się firmom: Seritex oraz Agencji Reklamowej Kurier. Obie firmy pomagały nam w mijającym roku w wielu kwestiach. Dzięki pierwszemu przedsiębiorstwu, prowadzonemu przez Mariusza Piórkowskiego, możemy m.in. oglądać napis “Bytovia Bytów” na budynku klubowym od strony parkingu, a po polskich drogach może jeździć nasz autokar w zupełnie nowym oklejeniu. Natomiast druga z firm wykonuje m.in. wszystkie nadruki na kompletach meczowych i treningowych oraz wszystkie plakaty zapowiadające spotkania “Czarnych Wilków”.

Dziękujemy również wszystkim sponsorom, których lista poniżej:

Urząd Miejski w Bytowie, Polmor, Dabew, Eko-Color, Bagramet, EVE-Energy, Stakom, DENIZ Turecki Kebab, Piwnica Pełna Smaków, Dan-Car, VP Investment, Subal, Wylęgarnia Ryb w Dąbiu, 8699.pl, Metal Works, Agencja Kurier, Prefabet, Restauracja Kaszubianka, Miki, Usługi Dźwigowe Ireneusz Plata, Bm Horse, Auto Centrum Pawłowski, Przygoda Team, Mieczysław Toczony, BAT, Biuro Nieruchomości Piotr Kaszubowski, P.B. Kulig, Sandar, Cypis, MZBK, Soldar Usługi Spawalnicze, Domki na Słonecznym Wzgórzu w Mądrzechowie, Power Gift, Restauracja Zamek, Kosma, Eurotrans, Dudek, Szulta, Salon Meblowy Paula, PPHU “Krzyś”, Centrum Zabezpieczeń Ryszard Zieman, Tartak KU-TRE, Mirbus, Hinc Serwis, Zakład Elektromechaniczny Stanisław Cybulski, Joma.

Podsumowując, ostatnich dwanaście miesięcy było bardzo intensywne, jeśli chodzi o działania marketingowe. Udało się zrealizować wiele z tego, co zakładaliśmy, ale jeszcze dużo pracy przed nami. Niewątpliwie nasze działania, jak i samo funkcjonowanie jest w ogóle możliwe dzięki wszystkim wspierającym nas firmom. Jak pokazują powyższe przykłady, warto wspierać nasz klub i dołączać do grona sponsorów. Ze swojej strony możemy zapewnić, że będziemy dalej intensywnie działać i wprowadzać jak najwięcej nowości. Śledźcie nasze poczynania w mediach społecznościowych, aby być na bieżąco. Tymczasem życzymy Wam wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!